Sunday 19 November 2017

Forex Trading Is Haram Or Halal In Islam


Strony internetowe takie jak eToro oferują usługi, w których można sprzedawać waluty towary złoto, srebro, olej, itp i indeksy SPX500, NSDQ100, DJ30, UK100, FRA40, GER30 itd. Jest to platforma handlowa online W ten sposób działa, na przykład kupujesz złoto lub euro po cenie z obecnego rynku, a później sprzedaj ją po wyższej cenie, jeśli cena wzrosła Teraz, przewidujesz rynek i myślisz, że euro może wzrosnąć w stosunku do dolara lub odwrotnie, co może lub może nie zdarzy się. Nie wiem wiele o zainteresowaniach czy Riba i zastanawiam się, czy powyższy handel jest Halałem w islamie Szczegółowe odpowiedzi z autentycznymi odniesieniami są mile widziane. Uwagi do tego pytania przekonały mnie, że to był Halal, dopóki nie czytałem na eToro. Rynki walutowe i towarowe są sprzedawane na rynku spot przez 24 godziny. O godzinie 5:00 czasu nowojorskiego wszystkie otwarte pozycje są przekazywane przez następne 24 godziny, a dzienne odsetki są dodawane do kont firmowych co 24 godziny. Firma może następnie zapłacić odsetki lub c aby konto klienta pokryło opłaty. Z islamskim kontem upewniamy się, że nie ma Riby w jakiejkolwiek formie przez cały okres obowiązywania umowy. Na rynku walutowym, jeśli nie zamkniesz handlu przed godziną 5:00 czasu nowojorskiego , wszystkie otwarte transakcje zostaną automatycznie zwrócone, co zwykle stanowi problem dla tych, którzy przestrzegają prawa islamskiego, ze względu na ewentualne odsetki naliczone za przewrócenie Jednakże przy eToro islamskim koncie, wszystkie Twoje stanowiska będą zamknięte o godzinie 5 00 pm 10 00 pm UST, a następnie można je ponownie otworzyć, aby uniknąć wszystkich problemów ze spłatą odsetek i handlu zgodnie z prawem islamskiego szariatu. Jeśli klient zdecyduje się na ponowne otwarcie handlu, klient nie będzie płacić żadnych nadużycia. jeden z najtrudniejszych dylematów w islamskim orzecznictwie Faqih Z jednej strony wymaga jednoczesnej wymiany walut, która sprawia, że ​​jest to rodzaj ręki do wymiany ręki Z drugiej strony, ider rachunku bankowego jako dostawy Aby rozwiązać problem, wydano kilka decyzji i fatwas Zgodnie z tymi dekretami, warunki waluty handlowej są. Numyślne kupno i sprzedaż bezzwłocznie. Waluty muszą być przeniesione z rachunku sprzedającego do sprzedawcy kupującego i odwrotnie. Koszt handlu powinien być zwracany niezwłocznie. Nie odsetki od transakcji W przypadku, gdy istnieje jakiekolwiek winy, umowa będzie nieważna, nieważna i Haram. Salaam i zapraszamy do Zalecamy przeczytanie FAQ Cieszymy się, że jesteś częścią naszej społeczności Zapoznaj się z bardzo wyrafinowanymi pytaniami i odpowiedziami, a także FAQ, aby dowiedzieć się, czego się spodziewamy tutaj Typowo oczekuj odpowiedzi na wszechstronne rozwiązywanie pytania, które zostało poproszone, poparte referencjami i dowodami. Po utworzeniu punktów reputacji można zostawić komentarze takie jak ten na posterunku Abdullaha Mar 3 13 w wieku 8 30. Jak wiadomo alrea zainteresowanie dyrygentem jest haraam, chyba nie muszę podawać żadnych hadisów ani quranicznych wersetów, aby udowodnić, że jeśli będę musiał udowodnić ten pierwszy, daj mi znać, bo to nie długo. Na podstawie twoich badań jasno widać, myślisz, że na giełdzie jest bardzo trudne dla muzułmanów, a masz rację, jest. Na podstawie moich własnych badań, oto problemy. Firma nie może mieć produktu, który jest zabroniony w islamie, alkoholu, oprocentowanych pożyczek itp. Firma nie może być zadłużona, tzn. Nie może płacić odsetek od pożyczki. Firma nie może używać pieniędzy od akcjonariuszy i trzymać je na rachunku oprocentowanym i zarabiać na nich. Te trzy punkty wykluczają większość na rynku akcji. Jednak nadal można znaleźć firmy, przez które można jeszcze dostać się na giełdzie w sposób halaal Na przykład konta HSBC Amanah Freedom Plus, niech tylko to na przykład, mają uczonych, którzy monitorują fundusze i upewnij się, że są halaal Tak szybko, jak są okazało się, że jest haraam, konkretny czas z funduszu jest usuwany Plus wszystko związane z odsetkami jest automatycznie usuwane z funduszy i udzielane na cele charytatywne. Nie wiem, ile z tych rodzajów firm istnieje na całym świecie, jest to jedyny jeden znalazłem z trochę badań. Podróżuję do Bliskiego Wschodu i Azji Południowo-Wschodniej w nadchodzących tygodniach, gdzie ludność jest w dużej mierze muzułmaninem, a przed moją podróżą wszystkie moje wkrótce być stażystami pytają Forex jest Halal lub Haram. Nie jestem religijny człowiek, dlatego nie mogłem znaleźć odpowiedzi na to pytanie samodzielnie, ale skorzystałem z okazji nauczyć się od islamskich uczonych o ich opinii, czy Forex jest Halalem czy Haramem. Pierwsze pytanie Czym jest Harammon Odpowiedź Haram jest czymś, co Bóg a Prorok został całkowicie zabroniony, ponieważ ten akt lub sprawę uważany był za nieczysty i nieprzyzwoity. Drugą wspólną odpowiedzią była czyn, który jest zły lub grzeszny. Jest Forex Haram. Mam definicję Haram, mój mai n Celem było założenie, dlaczego Forex jest uważane za Haram przez tak wielu ludzi tam, podczas gdy wielu ludzi uważa Forex Halal i zarabia na Forex jako przemysł. Plato powiedział kiedyś, że ludzkie zachowanie płynie z trzech głównych źródeł pragnienia, emocji i wiedzy. Największą i najbardziej prostą odpowiedzią, jaką dostałem od osób, którzy myślą, że Forex to Haram to Forex to hazard, a Gabling to Haram w islamie. Po tak wielu rozmowach z tymi imamami, modlitwami i aktywnymi ludźmi religijnymi doszliśmy do wspólnego porozumienia. Forex to Halal IF. Forex to Halal, jeśli nie masz hazardu i masz swoje cele wyraźnie wyróżnione.1- Jako handlowiec na rynku Forex musisz mieć powód, aby podjąć takie działanie sprzedać lub kupić.2- Nie gra na kierunek trendów, ale analizuj rynek.3- nie handluj ze względu na podniecenie, ale z handlu na rzecz potencjalnych dochodów i zarabiać na życie.4- nie podejść do tego jako grę, ale jako pracę.5-mieć umysł, aby wygrać lub sprawiedliwości, a nie mówić sobie, czy wygrasz n, jeśli nie następnym razem.6. Dowiesz się od swoich strat i podejmuj decyzje podjęte samodzielnie, a nie obwinianie rynku lub obwinianie sytuacji.7- Masz SWAP bezpłatnego konta lub handlu unikając SWAP. Forex jest Halal lub Haram. Jest cienka linia pomiędzy handlem a hazardem, wszyscy musimy przyznać się do wiadomości. Ale dobrą wiadomością jest to, że możesz uniknąć bycia hazardzistą.1- Tylko robić zakupy z dużym prawdopodobieństwem zarabiania na podstawie twojej analizy.2- Wyjście handel jest tak samo ważny, jak wejście do jednego, masz plan handlowy.3- Zdefiniuj stopień stop. 4. Wybierz odpowiedni rozmiar wpisu, jeśli ryzykujesz, że podwoiasz go, nazywasz się hazardem. .6- Zrozumieć ramy czasowe, nie uzależniać to jest znak hazardu.7- Wstecz testuj swoją strategię i dążyć do jej rozwoju.8- Stale sprawdzaj historyczne wyniki i spróbuj zrozumieć, dlaczego zrobiłeś straty i zysk.9 - Być zdyscyplinowany, handel nie jest grą.11- Handel z islamskim kontem oferującym Forex Broker. Note Powyższe jest częścią mojego 1 tygodnia badań z 3 muzułmańskimi uczonymi z Azerbejdżanu, 1 z Irag, 1 z ZEA, 1 z Indonezji i 1 z Egiptu Ponieważ ten temat jest dyskusyjny, prosimy o komentowanie swoich myśli poniżej w sekcji komentarzy. Rynek walutowy forex lub rynek walutowy to globalny, zdecentralizowany rynek handlu walutami, takimi jak rial, dolar, euro, funt, jen, dinar itp. Jeśli ktoś zamierza wykupić walutę, czuje wartość pewnej waluty idzie w górę, kupi ją i kiedy jej wartość maleje, sprzedaje ją lub kupuje drogie waluty, a potem po pewnym czasie sprzedaje walutę, aby zyskać zyski. Handel walutami i wymianą handlową miały pierwsze miejsce w czasach starożytnych Ludzie zmieniający pieniądze, ludzie pomagający innym zmienić pieniądze, a także biorąc prowizję lub pobierając opłatę żyli w dawnych czasach Waluta i wymiana była również żywotnym i kluczowym elementem handlu w czasach starożytnych, aby ludzie mogli kupować i sprzedawać takie rzeczy, jak jedzenie, ceramika a surowce Czasami, kiedy wyznaczono pełnomocnika do takiego obrotu Agent prowadził transakcję, a zysk lub strata poniesie właściciel kapitału. Nie ma żadnego problemu w takiej transakcji zgodnie z prawem islamskim, ponieważ cieszy się wszystkimi konieczne warunki ważnej transakcji, nie mówiąc już o tym, że nie ma żadnych warunków, które mogłyby być sprzeczne z Shari ah Dlatego jest to dopuszczalne, jak na prawo islamskie. Jednak obecnie, na rynku forex lub walutowym, stoją pewne problemy i trudności powodujące, że stają się haramem i niedopuszczalne Niektóre z tych problemów są następujące1. Większość tych, którzy twierdzą, że znajdują się w cyberprzestrzeni, pracując jako pośrednicy forex i prowadząc blogi lub strony internetowe nie są prawdziwymi ludźmi. Transakcje przeprowadzane z ich strony, są więc fałszywe i mają na celu zerwanie przedsiębiorców z ich bogactwa Celem jest zwodzenie ludzi, złagodzenie ich kapitału i zainwestowanie w nieruchomości Ponieważ firmy są fałszywe i nie odnoszą się do konkretnego miejsca, ofiara nie ma sposobu, aby odzyskać to, co stracił. Więc traci całą swoją własność.2 Niektórzy inni, którzy pracują jako agent forex lub przynajmniej twierdzą, że są takimi są prawdziwymi ludźmi, umożliwiając uczestnicy mają specjalną witrynę internetową, aby zobaczyć ich saldo, a także przeprowadzane transakcje Raport jest dostarczany codziennie, a klient uważa, że ​​jest to prawdziwe, a on ufał, ale jest to fałszywy raport jego strona internetowa, ponieważ inwestują gdzie indziej i do innych celów, takich jak przemyt, itp. Ten rodzaj handlu jest absolutnie niedopuszczalny, ponieważ firma nie spełnia warunków, a kapitał klienta nie jest wykorzystywany do zakupu i sprzedaży waluty.3 Niektóre inne osoby, pracują jako agenci forex lub przynajmniej twierdzą, że są takimi prawdziwymi ludźmi i naprawdę robią handel walutowy, ale robią takie postanowienia w ramach kontraktu, które jest w przeciwieństwie do islamskiego Shari ah lub praw religijnych Na przykład przewidziano, że w momentach, w których nie ma transakcji, kapitał powinien być pożyczony spółce lub banku, aby mógł otrzymać odsetki na koniec. Taki warunek wstawiony do umowy powoduje utratę transakcji, ponieważ transakcja została przeprowadzona out z haramem niezgodnym z prawem warunek W związku z tym handel na takim rynku jest również haram. Wniosek jest taki, że jeśli handel forex, który jest dokonywany w internecie, jest prowadzony zgodnie z wszystkimi warunkami niezbędnymi do ważnej transakcji, czyli agentami są prawdziwe i znany i wszystko odbywa się w zależności od zapotrzebowania właściciela kapitału i warunków prawnych przedstawionych przez niego, nie byłoby problemu Ponadto zasady kraju dotyczące umów kapitałowych i wtórnych powinny być zgodne z prawem. Należy zauważyć, że bank centralny Islamskiej Republiki Iranu prowadzi również transakcje walutowe Ponieważ w tych bankach przestrzegane są zasady islamskie, nie ma zastrzeżeń wobec nich i nie ma żadnego problemu część transakcji.13 8k Views View Upvotes Nie dla Reprodukcji. Scholarna odpowiedź na pytanie. QI chciałaby wiedzieć o inwestycjach w curreny FOREX Market Jak teraz dni, jego bardzo często, że ludzie inwestują w Euro, aby zarobić zyski One broker utrzymuje zadzwonić do mnie, aby zainwestować dolara w euro Czy handel waluta halal. A chwalić się Allaah. Dealing w walutach jest dopuszczalne, dopóki wymiana odbywa się w tym samym posiedzeniu co umowa jest dopuszczone do sprzedaży euro za dolary, więc tak długo, jak wymiana odbywa się w tym samym posiedzeniu, co kontrakt. Ale gdy transakcja dotyczy tego samego rodzaju waluty, np. sprzedaży jednego dolara za dwa dolary, jest to niedopuszczalne, ponieważ jest to rodzaj riba. sprawa powinna być równa, a wymiana musi odbywać się w tym samym posiedzeniu, co umowa, jeśli wymiana dotyczy jednego rodzaju waluty. Dowodem na to jest raport opowiadany przez Ubaadah ibn al-Saamit, Ten, który powiedział, że Wysłannik Allaha, spokój i błogosławieństwa Allaha, na niego powiedział: Złoto za złoto, srebro na srebro, pszenicę na pszenicę, jęczmień na jęczmień, datę, sól na sól, jak na podobne, to samo na rękę do rozdania Jeśli typy różnią się, a następnie sprzedaj, jak chcesz, o ile jest ręcznie do ręki Opowiedziana przez muzułmanina, 1587. Mówi ona w Majmoo Fataawa Ibn Baaz 19 171-174. Uderzenie w walutę, kupno i sprzedaż jest dopuszczalne, ale jest to uzależnione od tego, czy wymiana odbywa się ręcznie, jeśli waluty są inne Jeśli ktoś sprzedaje libijską walutę za rękę w rękach amerykańskiej lub egipskiej, czy z jakąkolwiek ręką waluty, nie ma nic złego, np. jeśli kupuje dolarów dla waluty waluty ręcznie do ręki, wymiana go w jednym posiedzeniu, lub kupuje egipskiej lub angielskiej waluty itp dla Libii lub jakiejkolwiek waluty ręka do ręki, nie ma nic złego w tym, ale jeśli jest opóźnienie, to nie jest dopuszczalne , a jeśli wymiana nie odbywa się w tym samym posiedzeniu, i t jest niedopuszczalne, ponieważ w takim przypadku uważa się je za rodzaj transakcji opartej na riba. Wymiana musi odbywać się w tym samym miejscu, ręcznie, jeśli waluty różnią się, ale jeśli są tego samego rodzaju, dwa warunki muszą być spełnione, powinny być równe, a wymiana powinna odbywać się w tym samym posiedzeniu, ponieważ pokój Proroka i błogosławieństwa Allaha na niego mówiły: Złoto za złoto, srebro na srebro. Wyrok w sprawie waluty jest wymieniony powyżej, jeśli różnią się one od dopuszczalnych kwot, które różnią się od siebie, o ile wymiana odbywa się w tym samym posiedzeniu. Jeśli są tego samego rodzaju, na przykład dolarów za dolary lub dinarów na dinarach, wymiana musi odbywać się miejsce w tym samym miejscu i powinny być tej samej ilości. Allaha jest źródłem siły End quote.5 7k Views View Upvotes Nie dla reprodukcji. I ma muslim i tak robię handel fx I raz argumentowałem z jednym z moich kolega o tym s starego zegara konserwatywny Ponieważ oboje pracowaliśmy za granicą, wyjaśniłem mu, że albo zorientowane na zysk, czy nie, oboje jesteśmy zaangażowani w handel walutami Podobnie jak transfer pieniędzy do domu, ponieważ USD to waluta rezerwowa naszej światowej, co oznacza, że ​​pośrednio uczestniczymy w handlu walutami nawet w częściach atomowych to fx trading cyrkuluje ponad 5 bilionów dolarów dziennie Tak tak, wszyscy jesteśmy w tym. To, co czyni go dość wątpliwe jest wymianą na jak muzułmanów jest wyraźnie klasyfikowane jako riba podobnie jak pożyczki odsetek Ale dziś wielu brokerów dostarcza swap wolnego lub islamskiego rachunku dla wyższego rozprzestrzeniania się w konsekwencji Wydanie nr 1 rozwiązane Jednak z mojego osobistego poglądu i wiele osób zgadzają się z nim, nie ma innego połowu, który sprawia, że ​​handel być uznane za haram Skoki w handlu jak walcowanie kości bez słuszna analiza i takie może doprowadzić cię do sytuacji w hazardzie To jest trochę rozmyte, aby powiedzieć Ale jeśli jesteś szczery wobec siebie, wiesz, czy ponownie handlu lub gambling. A aby poprzeć moją odpowiedź, t raft bez wymiany jest uważany za halal przez islamski autorytet w Indonezji - moim kraju ojczystym - który jest największym krajem muzułmańskim. Nauka, aby jak najlepiej wykorzystać nasze handel, powinna uniemożliwić nam robienie gier hazardowych w dziedzinach handlowych Hope this helps.9 2k Views View Upvotes Nie dla reprodukcji. Yagub Rahimov Autor, przedsiębiorca, główny dyrektor strategii na. Zanim pojechałem do Malezji ostatnim razem zrobiłem ogromne badania w tym temacie. Hazard jest haram w islamie i jest cienka linia między handlem i hazardem, wszyscy musimy przyznać się do wiadomości Ale dobrą wiadomością jest to, że możesz uniknąć bycia hazardzistą. Jeśli uda Ci się utrzymać pozytywną stronę swojej woli, to Forex jest Halałem w Islamie. Powyższy wniosek został złożony na podstawie prawdziwej dyskusji z islamistycznymi uczonymi. kompletne islamskie badania Forex 1 here.3 9k Views Not for Reproduction. Mu meneen Bracia i Siostry. Jako Salaam Aleikum wa Rahmatullahi wa Barakatuh Niech Bóg All Peace, Miłosierdzie i Błogosławieństwo będzie na wszystkich Ciebie. Niemniej z naszych braci siostry ha zapytałem o to pytanie. Czy forex halal lub haram Jeśli halaal proszę wyjaśnić dlaczego tak jest. W powyższym oświadczeniu mogą wystąpić pewne błędy gramatyczne i pisownię. Na forum nic nie zmienia niczego na pytania, komentarze i oświadczenia otrzymane od naszych czytelników w celu ich poufności. Forex Obsługa walutowa. W imię Allaha, chwalimy Go, szukać Jego pomocy i prosić o Jego przebaczenie Kto nie poprowadzi nikogo, może pomylić się, a kto zezwalał, aby się zbłądzić, nikt nie może ich poprowadzić Świadectwo, że nie ma nikogo, bohatera, nikt, grób, proroka, nie imam, nie dai , nikt nie jest godny uwielbienia, ale Allaha sam, a my świadczymy, że Muhammad widzi jest Jego niewolnikiem i sługą Jego Posłańców. W świetle wytycznych Koranu i Sunny, większość uczonych i prawników islamu jest zdania, że ​​kupowanie, sprzedaż i obrót walutami obcymi jest dopuszczalne w islamie, pod warunkiem, że handel i wymiana odbywa się w drodze płatności punktowej i wymiany. Proszę zauważyć, że handel marginesem, stawia, wezwania, straddle lub którykolwiek z rivatives inne niż wymiana spotowa są uznane za niezgodne z prawem i zabronione w islamie. Niezależnie od tego, co napisano o prawdzie i korzyściach wynika wyłącznie z pomocy udzielanej przez Allah i wskazówki, a co z błędem jest ze mną sam Bóg sam zna najlepsze i jest jedynym źródłem siły. brat i dobrze życzeni w islamie. Fatwa MUI Tentang Jual Beli Mata Uang AL-SHARF. Pertanyaan yang pasti ditanyakan oleh setiap handlowiec Indonesia.1 Apakah Trading Forex Haram.2 Apakah Trading Forex Halal.3 Apakah Trading Forex diperbolehkan dalam Agama Islam.4 Apakah SWAP itu. Mari kita bahas dengan artikel yang pertama. Forex Dalam Hukum islam..Dalam bukunya Prof Drs Masjfuk Zuhdi yang berjudul MASAŻ FIQHIYAH Kapita Selecta Hukum Islam, bahipa bahasa Forex Perdagangan Valas diperbolehkan dalam hukum islam. Perdagangan valuta asing timbol karena adanya perdagangan barang-barang kebutuhan komoditi antar negara yang bersifat internasional Perpagaman Ekspor-Impor ini tentu memerlukan alat bayar yaitu UANG yang masing masara negara mempunyai ketentuan sentiri i berbeda satu sama lainnya sesuai dengan penawaran i permintaan diantara negara-negara tersebut sehingga timbul PERBANDINGAN NILAI MATA UANG antar negara. Perbandingan nilai mata uang antar negara terkumpul dalam suatu BURSA atau PASAR yang bersifat międzynarodowy i terytorialny dalam suatu kesepakatan bersama yang saling menguntungkan Nilai mata uat suat negara denara lainnya ini berubah berfluktuasi saat sesuai tom permintaan and penawarannya Adanya permintaan and penawaran yin menimbulkan transaksi mata uang Yang iu seyang hanyalah tukar-m enukar mata uang yang berbeda nilai. HUKUM ISLAM dalam TRANSAKSI VALAS.1. Ada Ijab-Qobul --- Ada perjanjian untuk memberi menerima. Penjual menyerahkan barang i pembeli membayar tunai. Ijab-Qobulnya dilakukan dengan lisan, tulisan dan utusan. Pe mbeli dan penjualne mempunyai wewenang penuh melaksanakan dan melakukan tindakantindakan hukum dewasa i berpikiran sehat.2 Pamiętaj syarat menjadi objek transaksi jual-beli yaitu. Suci barangnya bukan najis. Dapat dimanfaatkan. Dapat diserahterima kan. Jelas barang dan harganya. Dijk dibeli olejek rajdowy atau kuasanya atas izin pemiliknya. Barang sudah berada ditangannya jika barangnya diperoleh dengan imbalan. Perlu ditambahkan pendapat Muhammad Isa, bahwa jual beli saham itu diperbolehkan dalam agama. Jangan kamu membeli ikan dalam air, karena sesungguhnya jual beli yang demikian itu mengandung penipuan. Hadis Ahmad bin Hambal i Al Baihaqi dari Ibnu Mas ud. Jualiści beli barang yang tidak di tempat transaksy diperbolehkan dengan syarat haru diterangkan sifatsifatnya atau ciri-cirinya Kemudian jika barang sesuai dengan keterangan penjual, maka sahlah jual belinya tetapi jika tidak sesuai maka pembeli mempunyai hak kiedyyar, artinya boleh meneruskan atau membatalkan jual belinya Hal ini sesuai dengan hadis Nabi riwayat Al Daraquthni dari Abu Hurairah. Barang siapa yang membeli sesuatu yang ia tidak melihatnya, maka ia berhak whenyar jika ia telah melihatnya. July beli hasil tanam yang masih terpendam, seperti ketela, kentang, bawang dan sebagainya juga diperbolehkan, asal diberi contohnya, karena akan mengalami kesulitan atau kerugian jika harus mengeluarkan semua hasil tanaman yang terpendam untuk dijual Hal ini sesuai dengan kaidah hukum islam. Kesulitan itu menarik kemudahan. Demikian juga jual beli barang-barang yang telah terbungkus tertutup, seperti makanan kalengan, LPG, i sebagainya, asalkam diberi label yang mhenangkan isinya Vide Sabiq, op cit hal 135 Mengenai teks kaidah hukum Islamski tersebut di atas, vide Al Suyuthi, Al Ashbah wa alairair, Mesir, Mustafa Muhammad, 1936 hal 55.JALNE BELI VALUTA ASING DAN SAHAM. Yang dimaksud dengan valuta asing adalah mata uang luar negeri seperi dolar Amerika, poundsterling Inggris, ringgit Malezja i Sebagainya Apabila antara negara terjadi perdagangan internasional maka tiap negara membutuhkan waluta asing untuk alat bayar luar negeri yang daliam dunia dubai disebut devisa celownik eksportujący Indonezja akan memperoleh devisa dari hasil ekspornya, sebaliknya importir indonezyjski memerlukan devisa untuk mengimpor dari luar negeri. Dengan demikian akan timbul penawaran and perminataan di bursa valuta asing setiap negara berwenang penuh menetapkan kurs uangnya masing-masing kurs a dalah perbandingan nilai uangnya terhadap mata uang asing misalnya 1 dolar Amerika Rp 12 000 Namun kurs uang atau perbandingan nilai tukar setiap saat bisa berubah-ubah, tergantung pada kekuatan ekonomi negara masing-masing Pencatatan kurs uang i transaksi jual beli valuta asing diselenggarakan di Bursa Valuta Asing AWJ Tupanno, i in. Ekonomi dan Koperasi, Jakarta, Depdikbud 1982, hal 76-77.FATWA MUI TENTANG PERDAGANGAN VALAS. Fatwa Dewan Syari ah Nasional Majelis Ulama Indonezja. No 28 DSN-MUI III 2002 tentang Jual Beli Mata Uang Al-Sharf. a Bahwa dalam sejumlah kegiatan untuk memenuhi berbagai keperluan, seringkali diperlukan. transaksi jual-beli mata uang al-sharf, baik antar mata uhui mafia mandar mata uang berlainan jenis. b Bahwa dalam urf tijari tradisi perdagangan transaksi ji je beli mata uang dikenal beberapa. bentuk transaksi yang status hukumnya dalam pandangan ajaran Islam berbeda antara satu bentuk dengan bentuk lain. c Bahwa agar kegiatan transaksi tersebut dilakuka n sesuai dengan ajaran islamu, DSN memandang perlu menetapkan fatwa tentang al-szarfa untuk dijadikan pedoman.1 Firman Allah, QS Al-Baqarah 2 275 Dan Allah telah menghalalkan jual beli dan mengharamkan riba.2 Hadis nabi riwayat al-Majhaqi i Ibnu Majah dari Abu Sa id al-Khudri Rasulullah SAW bersabda, Sesungguhnya jual beli itu hanya boleh dilakukan atas dasar kerelaan antara kedua belah pihak albaihaqi al Bahajban Ibnu Majah, dan dinilai shahih oleh Ibnu Hibban.3 Hadis Nabi Riwayat muzułmanie, Abu Daud, Tirmidzi, Nasa i , dan Ibn Majah, dengan teks muzułmanin dari Ubadah bin Shamit, Nabi widział bersabda Juallah emas dengan emas, perak dengan perak, gandum dengan gandum, sya ir dengan sya ir kurma dengan kurma, dan garam dengan garam denga syarat harus sama dan sejenis serta secara tunai Jika jenisnya berbeda, juallah sekehendakmu jika dilakukan secara tunai.4 Hadis Nabi riwayat Muslim, Tirmidzi, Nasa i, Abu Daud, Ibnu Majah, Ahmad, dari Umar bin Khattab, Nabi widział bersabda Jual-beli emas dengan perak adalah riba kecuali dilakukan secara tunai.5 Hadis Nabi riwayat muzułmanin dari Abu Said al-Khudri, Nabi widział bersabda Janganlah kamu menjual emas dengan emas kecuali sama nilainya i janganlah menambahkan sebagian atas sebagian yang lain janganlah menajual perak dengan perak kecuali sama nilainya dan janganlah menambahkan sebagaian atas sebagian yang lain dan janganlah menjualny emas i perak tersebut yang tidak tunai dengan yang tunai.6 Hadis Nabi riwayat muzułmańscy dari Bara bin Azib dan Zaid bin Arqam Rasulullah widział melarang menjuali perak dengan emas secara piutang tidak tunai.7 Hadis Nabi riwayat Tirmidzi dari Amr bin Auf Perjanjian dapat dilakukan di antara kaum muslimin, kecuali perjanjian yang mengharamkan yang halal atau menghalalkan yang haram dan kaum muslimin teratur dengan syarat syarat mereka kecuali syarat yang mengharamkan yang halal atau menghalalkan yang haram.8 Ijma Ulama sepakat ijma bahwa akad al-sharf disyariatkan dengan syarat-syarat tertentu.1 Surat dari pimpina h Jednostka Usaha Syariah Bank BNI nie UUS 2 878.2 Pendapat peserta Rapat Pleno Dewan Syari ah Nasional Pada Hari Kamis, Tanggal 14 Muharram 1423H 28 Maret 2002.Dewan Syari ah Nasional Menetapkan FATWA TENTANG JUAL BELI MATA UANG AL-SHARF. Pertama Ketentuan Umum. Transaksi jual beli mata uang pada prinsipnya boleh dengan kententuan sebagai berikut.1 Tadak untuk spekulasi untung-untungan.2 Ada kebutuhan ataksbat berjaga-jaga simpanan.3 Apabila transaksi dilakukan terhadap mata uang sejenis maka nangada haru ja i tunara na tajabudh. 4 Apabila berlainan jenis maka harus dilakukan dengan nilai tukar kurs yang berlaku pada saat transaksi i secara tunika. Kedua Jenis-jenis transaksi Valuta Asing.1 Transakcja SPOT, yaitu transaksi pembelian i penjualan valuta asing nieprzyjaciel pada na saudy itu na kontuarze atau penyelesaiannya paling lambat dalam jangka waktu dua hari hukumnya adalah boleh, karena tunelu tunika, sedangkan waktu dua hari dianggap sebagai proses penyelesai a yang tidak bisa dihindari i merupakan transaksi internasional.2 Transaksi FORWARD, yaitu transaksi pembelian i penjualan valas yang nilainya ditetapkan pada saat sekarang i diberlakukan untuk waktu yang akang datang, antara 2x24 jam sampai dengan satu tahun Hukumnya adalah haram, karena harga yang digunakan adalah harga yang diperjanjikan muwa adah i penyerahannya dilakukan di kemudian hari, padahal harga pada waktu penyerahan tersebut belam tentu sama dengan nilai yang disepakati, kecuali dilakukan dalam bentuk naprzód porozumienie untuk kebutuhan yang tidak dapat dihindari lil hajah.3 Transaksi SWAP yaitu suatu kontrak pembelian atau penjualan valas dengan harga spot yang dikombinasikan dengan pembelian antara penjualan valas yang sama dengan harga naprzód Hukumnya haram, karena mengandung unsur maisir spekulasi.4 Transaksi OPCJA yaitu kontrak untuk memperoleh hak dalam rangka membeli atau hak untuk menjual yang tidak harus dilakukan atas sejumlah unit valuta asing pada harga dan jangka waktu atau tanggal akhir tertentu Hukumnya haram, karena mengandung unsur maisir spekulasi. Ketiga Fatwa ini berlaku sejak tanggal ditetapkan, dengan kikeljek, akademie di diego i disempurnakan sebagaimana mestinya. Ditetapkan di Jakarta. Tanggal 14 Muharram 1423 H 28 Maret 2002 M. DEWAN SYARI AH NASIONAL - MAJELIS ULAMA INDONESIA.

No comments:

Post a Comment